Επιλέξτε τη γλώσσα σας

Λευκάδες, Παξοί, Κεφαλονιά και Ιθάκη: 1 εβδομάδα ιστιοπλοΐα στα Ιόνια νησιά

Πλοηγηθείτε στο μαγευτικό τοπίο των Ιονίων Νήσων: Μεγανήσι, Αντίπαξοι και Παξοί, Κεφαλονιά, Ιθάκη, Σκορπιός και Λευκάδα είναι νησιά όπου μπορείτε να ζήσετε μια αξέχαστη κρουαζιέρα.

Ημέρα 1: Λευκάδα - Μεγανήσι (11 ναυτικά μίλια)

Η κρουαζιέρα μας ξεκίνησε στο νησί της Λευκάδας. φύγαμε το Σάββατο το απόγευμα, αφού γεμίσαμε το σκάφος με τις απαιτούμενες παροχές, φαγητό και ποτό. Ο πλησιέστερος προορισμός ήταν το μικρό νησάκι του Μεγανήσι, 2 ώρες από το Νότο από το λιμάνι της Λευκάδας. Ήταν μια ήρεμη εισαγωγή στην εμπειρία της ιστιοπλοΐας!

Φτάσαμε στον κόλπο του Σπαρτοχωρίου στα βόρεια του Μεγανησίου, λίγο πριν από τις σκοτεινές πτώσεις. Αγκυροβόλησαν στις πλωτές αποβάθρες στη δυτική ακτή του όρμου, που ανήκουν στην κοντινή ταβέρνα. Προσφέρουν ασφαλή αγκυροβόλιο μαζί με ένα γεύμα στην ταβέρνα τους, μια συμφωνία που θα χαρούμε να αποδεχτούμε! Η ταβέρνα ανήκει σε δύο αδέλφια, ένας από αυτούς μας βοήθησε να αγκυροβολήσουμε με το φουσκωτό λέμβος του και προσέφερε σταθερό αγκυροβόλιο, οπότε δεν χρειαζόταν να χρησιμοποιήσουμε τη δική μας άγκυρα. Είχαμε ένα υπέροχο δείπνο στο τραπέζι μας στην παραλία, περιτριγυρισμένο από τα ψηλά δέντρα κάτω από την ακτή! Μετά το δείπνο επιστρέψαμε στο καράβι μας για έναν καλό ύπνο, μετά από μια κουραστική και γεμάτη μέρα!

Ημέρα 2: Μεγανήσι - Παξοί (40 nm)

Την επόμενη μέρα νωρίς το πρωί πήγαμε στο διάσημο νησί των Παξών. Διασχίσαμε ξανά το κανάλι της Λευκάδας και βγήκαμε από το βόρειο άκρο του. Περάσαμε πιο βόρεια, πρώτα στο μικρό νησί των Αντίπαξων, 29 μίλια μακριά από τη Λευκάδα. Αγκυροβολήσαμε από την ανατολική ακτή των Αντίπαξων, λίγο μετά το μικρό λιμάνι του νησιού (για περισσότερες λεπτομέρειες επισκεφθείτε το γράφημα σε αυτή τη σελίδα). Χρησιμοποιήσαμε μια γραμμή στην ξηρά για να μας κρατήσει κοντά στα όμορφα βράχια. Το μέρος λικνίζει !! Ήρεμα, γαλαζοπράσινα νερά, δέντρα και πανέμορφη φύση στους λόφους και το απέραντο γαλάζιο των ελληνικών νησιών που μας περιβάλλουν, όλα συνθέτουν ένα μαγευτικό τοπίο, το οποίο απολαύσαμε είτε κολύμπι είτε ηλιοθεραπεία στο κατάστρωμα του γιοτ.
Το απόγευμα πήγαμε πιο βόρεια στο κοντινό νησί των Παξών. Κατευθυνθήκαμε στο κύριο λιμάνι του νησιού, που ονομάζεται Γάιος. Αποφασίσαμε να εισέλθουμε όσο το δυνατόν πιο ασφαλή, από τη βόρεια είσοδο, γύρω από το νησάκι της Παναγίας. Μπήκαμε στο στενό λιμάνι και ήμασταν πραγματικά τυχεροί που βρήκαμε ένα σημείο για αγκυροβόλιο, αφού το λιμάνι γεμίζει μέχρι το μεσημέρι! Είναι ένα πολύ γραφικό και ρομαντικό μέρος, στο εξίσου όμορφο νησί των Παξών. Ετοιμάσαμε δείπνο επί του σκάφους με βάση τοπικά υλικά και λαχανικά, τα οποία βρήκαμε πολύ νόστιμα! Αργότερα απολαύσαμε λίγα ποτά στα φιλόξενα μπαρ του λιμανιού.

Ημέρα 3: Παξοί, Λιμάνι Γάιου - Όρμος Λάκκας

Την τρίτη ημέρα αποφασίσαμε να αποφύγουμε ένα μακρύ ταξίδι, αλλά καλύτερα να έχουμε μια χαλαρωτική μέρα. Περάσαμε βόρεια για λιγότερο από μία ώρα, προς τον όρμο της Λάκκας. Αναπνευστικός προορισμός ιστιοπλοΐας, απόλυτα γαλαζοπράσινα και διαφανή νερά, ο όρμος της Λάκκας δίνει την εντύπωση μιας πισίνας, φυσικής και όμορφης. Αγκυροβόλησε στη βορειοδυτική ακτή του όρμου, για να παραμείνουμε προστατευμένοι από τον επικρατούσα βόρειο / δυτικό άνεμο των καλοκαιρινών μηνών. Χρησιμοποιήσαμε επίσης δύο γραμμές στην ξηρά για να μας κρατήσει σε σταθερό σημείο, αν και πολλά σκάφη στον όρμο παρέμειναν με ασφάλεια σε ελεύθερη άγκυρα.

Μείναμε εκεί όλη την ημέρα και επισκεφθήκαμε επίσης το μικρό λιμάνι στο άκρο του όρμου. Φάγαμε μερικά υπέροχα ορεκτικά και ορεκτικά στο μπαρ του Άκη, στο ανατολικό άκρο του χωριού. Προσφέρουν πιάτα κορυφαίας κατηγορίας, σε κανονική τιμή. Επιστρέψαμε στο γιοτ μας πριν πέσει η νύχτα και κοιμηθήκαμε νωρίς κάτω από τα αστέρια, για να προετοιμαστούμε για την επόμενη μέρα και το ταξίδι επιστροφής μας.

Ημέρα 4: Παξοί - Κεφαλονιά (52 nm)

Πλεύσαμε νωρίς το πρωί για το νησί της Κεφαλονιάς και το περίφημο λιμάνι του Φισκάρδου. Η απόσταση είναι 52 μίλια ή περίπου 7-8 ώρες, έτσι ξεκινήσαμε πριν από την ανατολή για να πιάσουμε τη μέρα από την αρχή. Φτάσαμε στην όμορφη Κεφαλονιά το απόγευμα και κολυμπήσαμε σε έναν όρμο ακριβώς πάνω από το Φισκάρδο, προτού μπείτε στο λιμάνι, περίπου στις 4 μ.μ. Και πάλι, βρήκαμε ένα από τα τελευταία σημεία στο λιμάνι, καθώς είναι γεμάτο με σκάφη αναψυχής. Εάν δεν μπορούσαμε να αγκυροβοληθούμε μέσα στο λιμάνι του Φισκάρδο, θα αγκυροβόλησαμε από τη βραχώδη ακτογραμμή γύρω από αυτό.

Πολλά σημεία στο μικρό λιμάνι διατηρούνται καθαρά κατά τη διάρκεια της ημέρας για ελλιμενισμό των τουριστικών πλοίων. Αλλά το βράδυ αυτά τα σημεία είναι διαθέσιμα, μέχρι νωρίς το επόμενο πρωί. Το Φισκάρδο είναι πολύ όμορφο και γραφικό μέρος, οπότε περάσαμε το υπόλοιπο βράδυ στα καταστήματα γύρω από το λιμάνι είτε για καφέ, δείπνο και αργότερα ποτά

Ημέρα 5: Κεφαλονιά - Λευκάδα - Ιθάκη (27 nm)

Την επόμενη μέρα, την Τετάρτη, νιώσαμε σαν να κάνουμε μια περιήγηση σε μερικούς όμορφους, κοντινούς προορισμούς. Πλεύσαμε νωρίς το πρωί από το λιμάνι του Φισκάρδο προς το μικρό νησάκι Αρκούδι, που βρίσκεται στη νότια πλευρά της Λευκάδας. Ο χάρτης δείχνει 1-2 σημεία για ελλιμενισμό, αλλά δεν θέλαμε να κολυμπήσουμε εκεί λόγω των υψηλών βάσεων. Σημειώστε ότι το ιδανικό ελλιμενισμό πραγματοποιείται σε βάθος όχι περισσότερο από 10-15 μέτρα, για την ασφάλεια του σκάφους καθώς και για την ευχαρίστηση και την ευκολία των ανθρώπων. Μας ενδιέφερε μια σύντομη στάση στο μικρό λιμάνι των Συβότων στη νότια ακτή της Λευκάδας, οπότε πρώτα πήγαμε για μια βουτιά στον μικρό όρμο, δυτικά των Συβότων. Μέχρι το μεσημέρι αγκυροβολήσαμε στο λιμάνι των Συβότων, ένα παραδοσιακό και χαριτωμένο λιμάνι και κάναμε έναν καφέ σε μια ενδιαφέρουσα καφετέρια στην είσοδο του λιμανιού.

Σύντομα, συνεχίσαμε τη μικρή ημερήσια περιοδεία μας για το νησί της Ιθάκης. Βρήκαμε καλό άνεμο ανάμεσα στα νησιά της Λευκάδας και της Ιθάκης, οπότε απολαύσαμε μια ώρα χαλαρωτικής ιστιοπλοΐας προτού φτάσουμε στην ανατολική ακτή της Ιθάκης και ο άνεμος σβήνει. Η ακτογραμμή ακριβώς νότια του κόλπου του Αετού είναι υπέροχη με πολλά σημεία για κολύμπι (δεν είναι όλα κατάλληλα για διανυκτέρευση καθώς εκτίθενται στα κύματα της ανοιχτής θάλασσας και στους βορειοδυτικούς ανέμους που φυσούν από το απόγευμα έως αργά) απόγευμα). Απολαύσαμε μερικές ώρες κολύμπι δίπλα στο ακρωτήριο του Γιδάκι. Καταπληκτικό τοπίο !, καθώς η μορφή των λευκών, λαμπερών βράχων γλιστράει από τους λόφους, απότομα προς τη θάλασσα. Η πλούσια χλωρίδα στους λόφους προσφέρει τιρκουάζ χρώμα στα φωτεινά και λαμπερά νερά του μικρού όρμου.

Αργότερα το απόγευμα κατευθυνθήκαμε στο λιμάνι της Ιθάκης, στον γραφικό κόλπο του Βαθιού. Λόγω του ισχυρού δυτικού απογευματινού ανέμου (15-18 κόμβοι) στο λιμάνι, αγκυροβόλησε στη δυτική πλευρά του λιμανιού. Ο άνεμος έπεσε αργά το βράδυ. Δείπναμε στα εστιατόρια από την πλευρά του λιμανιού και δοκιμάσαμε υπέροχα φρέσκα, ντόπια ψάρια.

Ημέρα 6: Ιστιοπλοΐα στην ανατολική ακτή της Ιθάκης

Ξυπνήσαμε το πρωί και απολαύσαμε μια χαλαρωτική μέρα στο λιμάνι. Είχαμε πρωινό στο σκάφος και περπατήσαμε στα παραδοσιακά σοκάκια της μικρής, όμορφης πόλης Βαθύ. Πραγματοποιήσαμε μια σύντομη επίσκεψη στο λαϊκό μουσείο (είσοδος 3 ευρώ) για να δούμε την παραδοσιακή χειροτεχνία, μηχανήματα των προηγούμενων αιώνων, χάρτες και ναυτικές στολές.

Το μεσημέρι πήγαμε για να εξερευνήσουμε την ανατολική ακτή της Ιθάκης, γεμάτη με απομονωμένα, παραδεισένια μέρη, το ένα μετά το άλλο! Αγκυροβολήσαμε στον όρμο του Κάτω Πηγάδι, μερικές εκατοντάδες μέτρα νότια του βράχου. Δέσαμε δύο γραμμές στα βράχια, για να κρατήσουμε το σκάφος κοντά στη βραχώδη ακτή και προστατευόμαστε από τους ανέμους με βόρεια και κυρίως δυτική κατεύθυνση. Στο τόξο του σκάφους μας, αντιμετωπίζαμε το απέραντο γαλάζιο του Ιονίου και στην πρύμνη μας, 20 μέτρα από τα βράχια, απολαύσαμε τα γαλαζοπράσινα νερά κάτω από τα καταπράσινα βράχια. Περάσαμε την ημέρα κολύμπι στο όμορφο μέρος, ψάρεμα και ηλιοθεραπεία! Πριν από τις σκοτεινές πτώσεις μαγειρέψαμε τα ψάρια που πιάσαμε στην κοντινή παραλία και απολαύσαμε ένα υπέροχο δείπνο με φρέσκο ​​ψάρι, σαλάτα και κρασί στο σκάφος μας. αυτή ήταν μια αξέχαστη εμπειρία!

Ημέρα 7: Επιστροφή στη Λευκάδα (24 nm)

Η επόμενη μέρα ήταν ήδη την Παρασκευή, οπότε έπρεπε να επιστρέψουμε στο λιμάνι της Λευκάδας το απόγευμα. Πλεύσαμε από το Κάτω Πηγάδι νωρίς το πρωί και κατευθυνθήκαμε στη Λευκάδα. στον δρόμο που πήγαμε κοντά στο νησάκι Αρκούδι, το στενό ανάμεσα στη Λευκάδα και το Μεγανήσι, με προσοχή στον ύφαλο κοντά στον βράχο της Θηλιάς, κοντά στο Μεγανήσι. Βορειότερα βρισκόταν το νησάκι του Σκορπιού, γεμάτο με δέντρα λαμπερού, πράσινου χρώματος. Κάναμε μια μικρή στάση στη νότια ακτή του Σκορπιού για μια σύντομη βουτιά. άλλο ένα καταπληκτικό σημείο για κολύμπι και χαλάρωση. Λίγες ώρες αργότερα πήγαμε στο λιμάνι της Λευκάδας. Μείναμε στο καράβι για χθες βράδυ, υπενθυμίζοντας τις όμορφες αναμνήσεις μιας φανταστικής κρουαζιέρας ιστιοπλοΐας.